Servicemål

Servicemål

Ballerup Apotek er akkrediteret i henhold til Den Danske Kvalitetsmodel (DDKM). Apoteket er blevet reakkrediteret uden anmærkninger den 28. november 2019.

 

Formålet med en akkreditering er blandt andet at:

  • fremme samarbejde mellem sektorerne.
  • skabe bedre og mere sammenhængende patientforløb.
  • skabe løbende kvalitetsudvikling.
  • inddrage og bruge den viden, der er opnået via forskning og erfaring i den daglige praksis.
  • dokumentere og synliggøre kvaliteten i sundhedsvæsenet.
  • sikre høj kvalitet på tværs af geografi og sektorer.
  • forebygge, at den dybe kvalitetstallerken skal opfindes forfra hver gang.
  • gøre sundhedsvæsenet bedre – hele tiden.
  • forebygge fejl, som koster liv, livskvalitet og ressourcer.

 

Dette forpligter blandt andet Ballerup Apotek til at sikre følgende:

  • At køventetiden i gennemsnit er under 5 minutter.
  • At fejludleveringer hvor apoteket er ansvarlig, ikke overstiger 0,02 % af det samlede antal udleveringer.
Se servicemålene og deres opfyldelse på www.apoteket.dk